شگفت‌زدگی رسانه‌های غربی از مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات

رسانه‌های غربی ضمن پوشش اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهور ایران از مشارکت گسترده مردم، شگفت‌زده شدند.

شگفت‌زدگی رسانه‌های غربی از مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات  رسانه‌های غربی روز جمعه حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری را پوشش دادند. 
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت میلیون‌ها ایرانی تا آخرین ساعات روز جمعه در رأی‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور کشورشان شرکت کردند. 
 
این رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه این رأی‌گیری اولین انتخابات از زمان حصول توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 بوده نوشت این انتخابات عده زیادی از مردم را به پای صندوق‌های رأی کشاند به نحوی که برخی برای رأی دادن ساعت‌ها در صف ایستادند.»

با کمک ایران و حزب الله هر کس که توافق آتش بس را نقض کند، هدف قرار می دهیم

  شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: بشار اسد -- رییس جمهور سوریه -- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «او ان تی» بلاروس گفت من خسته نشده ام و عقب نشینی نخواهم کرد.
 
رئیس جمهور سوریه افزود پیشنهاد روسیه برای ایجاد مناطق عاری از تنش و درگیری در سوریه به صورت اصولی یک ایده مناسبی است.
 
بشار اسد با بیان اینکه از طرح ایجاد مناطق عاری از تنش دفاع خواهد کرد گفت با حمایت ایران و جنبش حزب الله آنهایی را که تلاش خواهند کرد توافق درباره ایجاد این مناطق را نقض کنند، هدف قرار خواهیم داد.
 
وی افزود ایجاد مناطق عاری از تنش فرصتی در اختیار عناصر مسلح مخالف قرار می دهد تا سلاح هایشان را زمین بگذارند و روند آشتی با دولت را در پیش گیرند.

نمایش اقتدار موشکی ملت ایران ربطی به برجام ندارد

نمایش اقتدار موشکی ملت ایران ربطی به برجام ندارد

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین، اظهار داشت: ورود و کار در نیروی انتظامی اگر با نیت خالص و برای خدمت به کشور و ملت عزیز باشد عبادتی مهم و افتخاری بی‌بدیل است.

عضو شورای امنیت ملی با اشاره به توانمندی‌های ملت ایران و اقتدار نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح به عنوان سربازان فرماندهی معظم کل قوا و خدمتگذاران ملت شریف ایران اقتدار و توانایی خود را در دفاع از میهن اسلامی، امنیت و منافع ملی به خوبی مدیریت کرده و آن را ارتقا می‌دهد. 

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه ما تنها بخشی از توان و اقتدار دفاعی خود را به رخ دشمن می‌کشیم، اظهار داشت: اصلا خوب نیست مقام مسئولی نمایش اقتدار ملت در قدرت موشکی را که به برکت خون شهیدان حاصل شده و عامل بازدارندگی در برابر تهدیدات است را به مسئله کوچکی چون برجام ربط دهد.

توان موشکی هیچ ارتباطی با برجام ندارد/

سردار جزائری

سردار جزایری ضمن بی‌ارتباط دانستن توان موشکی با موضوع برجام، اظهار داشت: ارتقاء توان موشکی جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌ها و تدابیر کلان نظام در حال انجام است و بنا بر اعترافات صریح استراتژیست‌ها و کارشناسان نظامی و سیاسی داخلی و خارجی، وجود پایگاه‌های زیرزمینی و موشکی یک عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شود.

سردار جزایری تصریح کرد: ما مجدداً  به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید و توصیه می‌کنیم که از ورود مناقشه‌آمیز به مسائل مهم و حساس نظامی و دفاعی کشور و دادن آدرس‌های غیرصحیح و نادرست به مردم اجتناب ورزند.