اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد/ ۱۵۰ بار "تضمین" و ۱۷ بار "تعهد" در سند ذکر شده است

2030

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید ابعاد گوناگون سند ۲۰۳۰ بررسی شود گفت: سند ۲۰۳۰ مغایر قانون اساسی‌ست.

حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه باید سند 2030 از لحاظ حقوقی نیز با دقت بررسی شود، گفت: آیا این سند تعهد است و یا توصیه؟ برخی از موافقان این سند معتقدند که این سند توصیه است، اما در 17 جای سند بحث تعهد مطرح شده و همچنین 150 مورد در این سند کلمه تضمین آمده، آیا با وجود 150 بار تکرار کلمه تضمین و 17 بار تکرار کلمه تعهد، آیا این سند واقعا یک توصیه است؟

نظریه: راستی اگه رهبری به موضوعات سند 2030 ورود نمی کردند، یعنی در این مجلس و دولت و قوه قضائیه یک نفر نبود که به این سند اعتراض کند؟ مردم چرا در انتخاب افرادی که حیثیت نظام و ایران را زیر سئوال می برند و آینده مملکت را به باد می دهند دقت نمی کنند؟ و بعضی ها را برای دوره های متمادی انتخاب و به مجلس می فرستند که حتی بر قوانین مصوبه خودشان هم نمی توانند نظارت کنند

هدف کوتاه‌مدت دشمنان «برهم زدن امنیت کشور» است


رهبری

دشمن، سه هدفِ کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در دستور کار خود قرار داده است که هدف کوتاه‌مدت آن‌ها «برهم زدن امنیت کشور و ایجاد آشوب و فتنه» است.

بیانیه ارتش بمناسبت 14 و 15 خرداد

لوگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال امام(ره) بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: در تاریخ ایران اسلامی ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور نام و شخصیت رهبر بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است. بزرگ مردی که برای حمایت از مستضعفین و ملل مظلوم در برابر قدرت‌های زورگو و استکباری ایستاد.

در این بیانیه آمده است: امام خمینی(ره) در ایجاد الگویی نوین در اداره جوامع بشری و تأمین سعادت دنیوی و اخروی نقشی بی بدیل داشت و امروز سربلندی و سرافرازی ملت ایران در عرصه‌ های مختلف نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی حاصل ولایت فقیه و مردم سالاری دینی است که تفکر هوشمندانه و خلاقانه آن امام راحل با تلفیق مبانی و آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) و شرایط روز، آن را بوجود آورده و درکی جدید از شرایط تاریخی را فراروی سایر ملل و جوامع قرار داده است.

انفجار و آتش سوزی مهیب در هاپیر مارکت شیراز

بر اثر انفجار و آتش سوزی مهیب در بلوار نصر شیراز، فروشگاه هایپر نمونه شهر در آتش سوخت.

انفجار و آتش سوزی مهیب در شیراز

در این حادثه 37 نفر مصدوم شدند که 21 نفر از آن ها بصورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

حکم علیه آیت الله قاسم اقدامی هدفمند ضد شیعیان بحرین است

شیخ سلمان

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین حکم قضایی رژیم آل خلیفه علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را تحکیم سیاست ظلم و ستم طائفه‌ای هدفمند و اقدام برنامه ریزی شده علیه شیعیان بحرین دانست.

  به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤة، شیخ علی سلمان که در زندان رژیم بحرین به سرمی برد، در تماسی تلفنی با اعضای خانواده اش، افزود: محاصره این فقیه پرهیزگار و متقی جلوی چشم جهانیان و سلب آزادی ایشان و اعمال محدودیت علیه اهالی منطقه سکونت آیت الله قاسم شرم آور است و ما مسئولان بحرینی را مسئول سلامت ایشان می دانیم.