5 راز افراد موفق

- افراد موفق در گذشته زندگی نمی کنند

افراد موفق و کسانی که توانایی مدیریت احساسات خود را دارا هستند به خوبی می دانند، یکی از راه های اصلی رسیدن به موفقیت مواجه شدن با شکست است. این مواجهه در صورتیکه فرد سعی نماید دائماً در حال یادآوری گذشته و عوامل شکستش باشد، تقریباً غیر ممکن است.

ترویس بردبری می نویسد هر آنچه که ارزش تلاش برای به دست آوردن را داشته باشد نیازمند پذیرفتن ریسک هایی است و نباید اجازه دهید شکست های پیشین تان، بر شما غلبه کرده و اعتماد و عقیده یتان در کسب موفقیت های آتی را خدشه دار نمایند.

زندگی در گذشته سبب ماندگاری در یک نقطه و عدم امکان در حرکت رو به جلو می شود.

۲- افراد موفق از فکر کردن به صورت مسئله پرهیز نموده و بر روی راه حل ها تمرکز می کنند

2

بردبری می گوید وضعیت احساسی شما بر مبنای اینکه بر روی چه چیزی تمرکز و توجه دارید تعریف می گردد. وقتی شما بر مشکلات پیش روی خود متمرکز می شوید خیلی سریع دچار احساسات منفی و استرس خواهید گشت، که هر دوی آنها از جمله عوامل کاهش کارایی محسوب می شوند.

در مقابل وقتی بر روی اعمالی که سبب بهبود شخصیت و عملکردتان می شوند تمرکز می نمایید در شما احساسات مثبت رخ داده و اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنید که چنین وضعیتی در مجموع سبب بالا رفتن راندمان کاری شما خواهد گردید.

افراد موفق بر روی راه حل ها تمرکز کرده و به ندرت مدت زمان زیادی را صرف فکر کردن به صورت مسئله می نمایند

افراد موفق بر روی راه حل ها تمرکز کرده و به ندرت مدت زمان زیادی را صرف فکر کردن به صورت مسئله می نمایند. این افراد از برخی احساسات مانند عصبانیت نیز پرهیز می نمایند زیرا چنین حسی سبب قرار گرفتن ذهن در وضعیت تدافعی می گردد.

وقتی یک عامل خاص شما را به صورت قریب الوقوع تهدید می نماید، داشتن روحیه ی تدافعی یک الزام محسوب می شود. ولی تهدیدی که از آن زمان بسیاری می گذرد و مدت طولانی است که با شما همراه شده را نمی توان با چنین روحیه ای مدیریت کرد، زیرا این روحیه سبب ایجاد استرس دائمی خواهد شد و حتی در بلند مدت می تواند بر سلامت تان اثر بگذارد.

استرس و روحیات منفی یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت هستند و لذا یک فرد موفق همواره سعی می کند از عصبانیت، حسادت و مواردی از این دست پرهیز نماید.

۳- افراد موفق از داشتن تکفر کمال گرایی پرهیز می کنند

افرادی که توانسته اند به موفقیت های بزرگ دست یابند همواره از این تفکر که کار را باید به بهترین و کامل ترین شکل ممکن ارائه دهند پرهیز می نمایند، زیرا کاملاً آگاه هستند که چنین امری شدنی نیست. همه ی ما بر مبنای ذات انسانی مان جایز الخطا هستیم، اگر شما بدل به فردی کمال گرا گردید و بخواهید همیشه امور را به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ نقصی به سرانجام برسانید در اصل بدل به فردی خواهید شد که بیشتر وقت خود را در عذاب خواهند گذراند و همواره نگران شکست خوردن خواهد بود.

افراد موفق به جای تمرکز بر چنین مسائلی سعی می نمایند مثبت اندیشی بوده و همواره از آنچه که انجام می دهند لذت ببرند.

۴- افراد موفق از معاشرت با شخصیت های منفی نگر خود داری می نمایند

3
همواره باید متوجه مرز بین همدردی کردن و بلعیده شدن توسط روحیات منفی سایرین بود

کسانی که روحیات منفی دارند و دائماً در حال اعتراض و گله گذاری نسبت به شرایط خود هستند از دیدگاه افراد موفق همچون سم محسب می شوند. چنین شخصیت هایی تلاش می نمایند سایرین را نیز با خود همراه کرده و بخشی از کمپین اعتراضی خود نمایند تا احساس بهتری به دست بیاورند.

بر مبنای ذات انسانی ملزم هستیم به شکایات دیگران در مورد زندگی و شرایطشان گوش دهیم و با آنها احساس همدردی نماییم ولی همواره باید متوجه مرز بین همدردی کردن و بلعیده شدن توسط روحیات منفی سایرین بود.

ترویس می گوید در معاشرت با چنین افرادی بهتر است حواس خودمان را بر روی مسائل مهم تری متمرکز کنیم و فاصله مان با مسائل آنها را حفظ نماییم. برای مثال یک فرد سیگاری را در نظر بگیرید، شاید شما قدری با او معاشرت نمایید ولی وقتی وی دائما اصرار به کشیدن سیگار داشته باشد مسلماً معاشرت طولانی مدت با چنین فردی به صلاح شما نخواهد بود مگر اینکه بخواهید به یک سیگاری دست دوم بدل گردید.

۵- افراد موفق به دیگران همواره بله نمی گویند

تحقیقات نشان می دهند هر چه نه گفتن به دیگران برای شما سخت تر باشد احتمالاً با چالش هایی بیشتری که می توانند سبب ایجاد استرس و افسردگی در شما گردند مواجه خواهید شد، البته نباید فراموش کرد نه گفتن برای اکثر افراد دشوار است ولی این کلمه دارای قدرت بسیاری بوده و نباید از به کار گرفتن آن در جای مناسب هراس داشت.

وقتی شرایطی به میان می آید که نه گفتن به آن یک الزام باشد افراد موفق از پاسخ دادن به آن فرار نمی کنند بلکه جواب منفیشان را با صراحت هر چه تمام تر و با دلایل موجه بیان می نمایند.

خوش شانسی و بدشانسی

می‌خواستم بدانم چرا بخت و اقبال همیشه در خانه بعضی‌ها را می‌زند، اما سایرین از آن محروم می‌مانند. به عبارت دیگر چرا بعضی از مردم خوش‌شانس و عده دیگر بدشانس هستند؟ چرا برخی مردم بی‌وقفه در زندگی شانس می‌آورند درحالی که سایرین همیشه بدشانس هستند؟
مطالعه برای بررسی چیزی که مردم آن را شانس می‌خوانند، ده سال قبل شروع شد. آگهی‌هایی در روزنامه‌های سراسری چاپ کردم و از افرادی که احساس می‌کردند خوش‌شانس یا بدشانس هستند خواستم با من تماس بگیرند. صدها نفر برای شرکت در مطالعه من داوطلب شدند و در طول سال‌های گذشته با آنها مصاحبه کردم، زندگی‌شان را زیر نظر گرفتم و از آنها خواستم در آزمایش‌های من شرکت کنند.
نتایج نشان داد که هر چند این افراد به کلی از این موضوع غافلند، کلیدخوش‌شانسی یا بدشانسی آنها در افکار و کردارشان نهفته است. برای مثال، فرصت‌های ظاهراً خوب در زندگی را در نظر بگیرید. افراد خوش‌شانس مرتباً با چنین فرصت‌هایی برخورد می‌کنند، درحالی که افراد بدشانس نه. با ترتیب دادن یک آزمایش ساده سعی کردم بفهم آیا این مساله ناشی از توانایی آنها در شناسایی چنین فرصت‌هایی است یا نه. به هر دو گروه افراد خوش شانس و بدشانس روزنامه‌ای دادم و از آنها خواستم آن را ورق بزنند و بگویند چند عکس در آن هست. به طور مخفیانه یک آگهی بزرگ را وسط روزنامه قرار دادم که می‌گفت: «اگر به سرپرست این مطالعه بگویید که این آگهی را دیده‌اید، 250 پوند پاداش خواهید گرفت.»
این آگهی نیمی از صفحه را پر کرده بود و به حروف بسیار درشت چاپ شده بود. با این که این آگهی کاملاً خیره کننده بود، افرادی که احساس بدشانسی می‌کردند عمدتاً آن را ندیدند، درحالی که اغلب افراد خوش‌شانس متوجه آن شدند. مطالعه من نشان داد که افراد بدشانس عموماً عصبی‌تر از افراد خوش‌شانس هستند و این فشار عصبی توانایی آنها در توجه به فرصت‌های غیرمنتظره را مختل می‌کند. در نتیجه، آنها فرصت‌های غیرمنتظره را به خاطر تمرکز بیش از حد بر سایر امور از دست می‌دهند. برای مثال وقتی به مهمانی می‌روند چنان غرق یافتن جفت بی‌نقصی هستند که فرصت‌های عالی برای یافتن دوستان خوب را از دست می‌دهند. آنها به قصد یافتن مشاغل خاصی روزنامه را ورق می‌زنند و از دیدن سایر فرصت‌های شغلی باز می‌مانند. افراد خوش‌شانس آدم‌های راحت‌تر و بازتری هستند، در نتیجه آنچه را در اطرافشان وجود دارد و نه فقط آنچه را در جستجوی آنها هستند می‌بینند.
تحقیقات من در مجموع نشان داد که آدم‌های خوش‌اقبال بر اساس چهار اصل، برای خود فرصت ایجاد می‌کنند: 
اول، آنها در ایجاد و یافتن فرصت‌های مناسب مهارت دارند. 
دوم، به قوه شهود گوش می‌سپارند و براساس آن تصمیم‌های مثبت می‌گیرند. 
سوم، به خاطر توقعات مثبت، هر اتفاقی نیکی برای آنها رضایت‌بخش است.
چهارم، نگرش انعطاف‌پذیر آنها، بدبیاری را به خوش‌اقبالی بدل می‌کند.
در مراحل نهایی مطالعه، از خود پرسیدم آیا می‌توان از این اصول برای خوش‌شانس کردن مردم استفاده کرد. از گروهی از داوطلبان خواستم یک ماه وقت خود را صرف انجام تمرین‌هایی کنند که برای ایجاد روحیه و رفتار یک آدم خوش‌شانس در آنها طراحی شده بود. این تمرین‌ها به آنها کمک کرد فرصت‌های مناسب را دریابند، به قوه شهود تکیه کنند، انتظار داشته باشند بخت به آنها رو کند و در مقابل بدبیاری انعطاف نشان دهند. یک ماه بعد، داوطلبان بازگشته و تجارب خود را تشریح کردند. نتایج حیرت انگیز بود:
هشتاد درصد آنها گفتند آدم‌های شادتری شده‌اند، از زندگی رضایت بیشتری دارند و شاید مهم‌تر از هر چیز خوش‌شانس‌تر هستند و بالاخره اینکه من عامل شانس را کشف کردم.
چند نکته برای کسانی که می‌خواهند خوش‌اقبال شوند: به غریزه باطنی خود گوش کنید، چنین کاری اغلب نتیجه مثبت دارد. با گشادگی خاطر با تجارب تازه روبرو شوید و عادات روزمره را بشکنید. هر روز چند دقیقه‌ای را صرف مرور حوادث مثبت زندگی کنید.
تحقیقی از «ریچارد وایزمن»
زندگی تاس خوب آوردن نیست، تاس بد را خوب بازی کردن است.

غذاهای مفید و مضر برای کلیه ها

4803699510673582195

وظایف کلیه : یکی از مهمترین دستگاه گوارش که به شکل لوبیا هستند که در بدن انسان نزدیک لگن خاصره ، در طرفین ستون فقرات جا دارند و وظیفه ی آن ها جداکردن ادرار است که به وسیله ی لوله ی ناقل آن از کلیه وارد مثانه می گردد و از‌ آنجا دفع می شود.
هر کدام از آنها دارای هشتصد تا یک میلیون و دویست هزار نفرون است . هر یک از این نفرون ها کار یک فیلتر دقیق را انجام می دهند. کلیه در هر ساعت حدود ۳۰ لیتر خون را تصفیه و مواد مضر آن را دفع می کند و بقیه ی مواد مفید را برای جذب دوباره آماده می کند تا بدن انسان دچار سستی و ضعف و مسمومیت نشود.
یکی دیگر از مهم ترین کارهای کلیه ترشح دو آنزیم است یکی به نام رنین و دیگری به نام اریتروپوئتین . رنین فشار خون را زیاد می کند و به تصفیه ی آن نیز کمک می کند و آنزیم اریتروپو ئتین نیز یک کار فوق العاده حیاتی در بدن انسان انجام می دهد به گونه ای که اگر ترشح نشود و یا کم ترشح شود ، انسان دچار کم خونی حاد می شود و سلول های مغز استخوان از فعالیت باز می ایستند . سلول های مادر در مغز استخوان زمانی فعال می شوند و شروع به ساختن گلبول قرمز و پلاکت می کنند که این آنزیم حیاتی به آن ها برسد .
مهم ترین مشکل بیماران کلیوی کم خونی و کمبود گلبول قرمز است زیرا عمر گلبول های قرمز خون در انسان ۱۲۰ روز است و پس از آن گلبول های قرمز جدید جایگزین گلبول های قبلی می شود. افرادی که دچار ناراحتی های کلیوی هستند با کمبود آنزیمی که توسط الکترولیت ها فعالیت و اکنش های مختلف برای متابولیسم سلولی را تضمین می کنند مواجه اند و دچار کم خونی می شوند معمولاً این افراد دارای رنگ و روی پریده و صورتی پف آلود و همیشه دچار ضعف شدید و سرگیجه و کم اشتهایی هستند .
ترشح آنزیم اریتروپوئتین که موجب فعال شدن مغز استخوان می شود و در نهایت خون سازی صورت می گیرد ، علاوه بر این سموم موجود در خون آنان نیز توسط کلیه ها دفع می گردند و همین دو عامل نشان می دهد که افرادی که دارای کلیه ی سالم هستند ، از نشاط خاصی برخوردارند . با پیوند کلیه گرچه احتمال زنده ماندن بسیار بسیار بیشتر از دیالیز خواهد بود اما داروهایی که برای جلوگیری از پس زدن کلیه پیوندی به بیمار داده می شود ، دارای عوارض جانبی بسیار زیادی هستند.

سلامتی کلیه ها

مواد غذایی مفید برای کلیه ها

 غذاهایی که کلیه را همیشه سالم وشاداب وبا طراوت نگه می دارد عبارتند از :
آب  -البته همراه با غذا نباید مصرف شود ( حداقل ۸ ـ ۶ لیوان در روز ) سیب درختی ، کاهو ، خیار ، مغز بادام خام ، لیمو ترش تازه ، روغن زیتون ، انجیر ، برگه زردآلو ، جوانه ی گندم و عسل . ( میوه جات ذکر شده باید به طور کامل و همراه با پوست و دانه های آن ها خورده شوند ) آلبالو- فلوس-  عرق خار شتر – خارخاسک- سبزیجات – تحرک و پیاده روی- نان جو- آش جو- تلبینه
مواد غذایی مضر برای کلیه ها : چای فوق العاده برای کلیه مضر است و علت آن تحریک بیش از حد سلول های اپی تلیال کلیه و در نتیجه وادار کردن آن به کار مداوم و طاقت فرساست ، سرخ کردنی ها ، ادویه جات تند ، شیرینی جات قنادی ، غذاهای ساندویچی و نوشیدن مایعات همراه با غذا ، نوشابه ، آب یخ به خصوص در زمانی که بدن انسان عرق کرده است ، ترشی جات سرکه ای بازار، شور ، نمک زیاد ، غذاهای چرب و پرحجم ، نان خامه ای ، ماست ، گوشت اردک ، غذاهای خارج از منزل ، به ویژه غذای طبخ شده در ساندویچ فروشی ها مانند پیتزا ، سوسیس ، کالباس و انواع سس و مواد تند و تیز .

قلب

بیماری کرونر(1) قلبی به صورت مشکلاتی از قبیل دردهای آنژینی و انفارکتوس ( حمله قلبی) بروز می کند. آنچه که سبب بروز بیماری قلبی می شود، تشکیل تدریجی رسوب های چربی یا پلاک ها در لایه داخلی دیواره سرخرگ ها می باشد. این رسوب ها سبب محدود کردن عبور جریان خون می شوند که این پدیده را تصلب شرایین یا سخت شدن رگ ها (آترواسکلروز) می نامند.

دراین بیماری هیچ علامت واضحی وجود ندارد، اما زمانی که آسیب به سرخرگ ها جدی شده و جریان خون به قلب محدود شود، سبب بروز درد خواهد شد .

مسدود شدن کامل یک سرخرگ خون رسان به قلب، منجر به حمله قلبی ناگهانی و کشنده می شود

. روش های متداول جهت پیشگیری از تصلب شرایین، شامل کاهش فشار خون ، دریافت رژیم غذایی کم چربی ، کاهش وزن اضافی و ترک سیگار می باشد. به برخی افراد نیزجهت کاهش کلسترول خون ، دارو داده می شود.

تحقیقات نشان می دهند که ارتباط  مستقیمی میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و با دریافت یک رژیم غذایی سالم می توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرد.

چه غذاهایی برای قلب مفید هستند؟

- کلم برگ، کلم قرمز، گل کلم، کلم بروکسل، کلم بروکلی، شلغم، چغندر، اسفناج، مارچوبه ، لوبیا سبز، نخود سبز، لویبا قرمز، لویبا چشم بلبلی ، نخود خشک وعصاره مخمر دارای ویتامین های گروه ب خصوصا" اسید فولیک هستند. تحقیقات متعددی نشان داده اند که اسید فولیکی که به طورطبیعی درموادغذایی یافت می شود، می تواند سبب کاهش ماده ای درخون به نام " هموسیستئین "(2) شود و به این ترتیب از ابتلا به تصلب شرایین پیشگیری می کند.

دانشمندان براین باورند که این ماده مستقیما به دیواره رگ ها آسیب می رساند و سبب تشکیل رسوب های چربی می شود. تخمین زده شده است که افزایش دریافت روزانه اسید فو لیک به میزان100 میکروگرم، سبب کاهش مرگ های مرتبط  با بیماری کرونر قلبی به میزان 7 درصد در مردان و 5 درصد در زنان می شود.

- درجوامعی که مقادیر فراوانی از ماهی های روغنی را مصرف می کنند ، مشاهده شده است که شیوع بیماری های کرونر قلبی کمتر از جوامعی است که مقدار کمی ماهی مصرف می کنند. ماهی های روغنی از قبیل : ماهی خالمخالی، آزاد و سایر ماهی ها از قبیل قباد، حلوا، شیر، کیلکا و اوزون برون دارای اسیدهای چرب مفیدی می باشند.

دانشمندان معتقدند که این مواد باعث کاهش خطر انعقاد خون و همچنین ممانعت از افزایش چربی های مضر خون می شوند.

مصرف ماهی حداقل 3 بار درهفته ، برای افرادی که دارای سابقه بیماری قلبی و همچنین افرادی که مایل به پیشگیری از ابتلا  به این بیماری هستند، توصیه می شود.

- جو دو سر، حبوبات ، سیب وگلابی؛ غنی از فیبر محلول(3) هستند که به کاهش سطوح کلسترول خون کمک می کنند. سیر نیز اثر مشابهی دارد. افزایش کلسترول خون ، به خصوصLDL  کلسترول ( کلسترول بد )، یکی ازعوامل عمده  بروز تصلب شرایین است . مصرف منظم چنین غذاهایی به کاهشLDL( کلسترول ) کمک می کند.

- روغن زیتون ، روغن کانولا، مغزها و دانه ها حاوی نوعی از اسیدهای چرب به نامMUFA( اسیدهای چرب غیر اشباع ) هستند که به کاهش سطوحLDL– کلسترول کمک می کنند.

- میوه ها و سبزی ها ، حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان ( ضد سرطان ) ، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب ناشی از عمل مواد سرطان زا به دیواره سرخرگ ها می شوند.

مصرف حداقل روزانه 3 واحد از این غذاها توصیه می شود. سه چهارم لیوان آب میوه یا سبزی ها به عنوان یک واحد   محسوب  می شود که معادل یک عدد میوه متوسط یا یک لیوان سبزی خرد شده خام یا نصف لیوان پخته است .

از چه غذاهایی باید پرهیز کنیم ؟

گوشت و فرآورده های آن، لبنیات پرچربی و کره ، دارای مقادیر زیادی نوعی چربی هستند که باعث افزایش سطوحLDL ( کلسترول ) درخون می شوند. در بیماریهای قلبی مصرف این غذاها را باید به حداقل رساند.

همچنین مصرف کیک و بیسکویت به علت نوع چربی به کار رفته در آنها، سبب افزایش سطحLDL (کلسترول ) می شود .

انواع غذاها و سوپ های آماده ی مصرف و یا کنسرو شده ، غذاهای بیرون از منزل ، سوسیس و کالباس و گوشت های نمک سود شده و کلا" گوشت و فرآورده های آن و همچنین تنقلات شور سرشار از نمک ( سدیم کلراید) هستند. دریافت زیاد سدیم با فشار خون بالا ارتباط دارد که از عوامل خطر موثر در بروز بیماری قلبی است. کاهش مصرف این نوع غذاها و نمک طعام سر سفره به کاهش فشار خون کمک می کند.

جوشانده دارچین و زنجبیل

سرماخوردگی یکی از بیماری های رایج پاییز و زمستان است اما متخصصان طب سنتی می گویند با مصرف دم نوش گشنیز می توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید.
امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 11085
رایج ترین نوشیدنی ما چای است اما به گفته متخصصان طب سنتی زیاده روی در مصرف آن توصیه نمی شود، بنابراین بد نیست در کنار آن نوشیدنی های جایگزین مانند انواع جوشانده ها و دم نوش های گیاهی را هم امتحان کنید که هم راحت تهیه می شوند و هم هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهند. جوشانده ها از جوشیدن دانه، ریشه یا برگ گیاهان در آب جوش تهیه می شوند.

حالا شاید این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی بین دم نوش و جوشانده وجود دارد؟ برای تهیه دم نوش ها باید گیاهان دارویی را در آب جوشیده بریزیم و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی بخار قرار دهیم؛ مثل دم کردن چای معمولی و بعد از جدا کردن تفاله، نوشیدنی را داخل فنجان سرو کنیم. این در حالی است که برای تهیه انواع جوشانده باید گیاهان دارویی را با آب سرد یا گرم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت بجوشانیم. البته خواص این دو نوع نوشیدنی با هم متفاوت است و هر یک خاصیت های منحصر به فردی دارند.

دم نوش ضد سرماخوردگی
سرماخوردگی یکی از بیماری های رایج پاییز و زمستان است اما متخصصان طب سنتی می گویند با مصرف دم نوش گشنیز می توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید. حتی نوشیدن این دم نوش علائم سرماخوردگی را هم در مدت کوتاهی از بین می برد و در عرض دو روز حالتان خوب می شود.

روش تهیه: سه قاشق برگ های خشک شده گشنیز را در ۲ تا ۳ فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و هفته ای ۳ تا ۴ فنجان از آن بنوشید.

درمان سرماخوردگی با دم نوش آویشن
گاهی اوقات پیشگیری کارساز نیست و با حمله غافلگیرانه ویروس سرماخوردگی مواجه می شوید. در چنین شرایطی نوشیدن دم نوش آویشن کمک کننده است چون تاثیر زیادی در تسکین سرفه و تنگی نفس دارد.

روش تهیه: یک قاشق غذاخوری آویشن را در ۲.۵ فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد و روزی ۲ تا ۳ بار از آن میل کنید تا سرماخوردگی تان طی ۲ تا ۳ روز کاملا خوب شود.

جوشانده اسطوخودوس علیه سرماخوردگی
یکی از مهمترین داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی، جوشانده اسطوخودوس، پونه، نعنا و آویشن است که هم خاصیت ضد درد داردو هم باعث تسکین سرفه ۹های خشک می شود.

روش تهیه: میزان مساوی از گیاهان گفته شده را در ظرفی مناسب بریزید و دو لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت مستقیم بگذارید تا جوش بیاید. مصرف این جوشانده یک ساعت پس از هر وعده غذایی، باعث درمان سرماخوردگی در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.

درمان سرفه های خشک با جوشانده دارچین
خشکی هوا در فصل زمستان یکی از مهمترین دلایل بروز سرفه های خشک، به ویژه در افراد مبتلا به حساسیت های فصلی یا بیماران تنفسی است. برای حل این مشکل می توانید از جوشانده دارچین کمک بگیرید.